Różnorodność zdobień torebek
Największy kontrast jaki możemy dostrzec w tegorocznej kolekcji odnosi się do wzornictwa torebek. Wiele znanych marek postawiło na akcesoria, w których motywem przewodnim były zwierzęta, co przejawiało się w wielu różnych postaciach i formach. Marki często stawiały na torebki z ilustracją zwierząt - Prada zaprezentowała torebkę z obrazkiem małpy, marka Chloe użyła wzoru z wizerunkiem koni, natomiast marka Louis Vuitton stworzyła całą kolekcję z kotami.
Inną formą motywu zwierzęcego prezentowanego na wybiegach było futro. W tym sezonie było ono mniej szykowne, za to bardziej kudłate i nieokrzesane. Pokrywało ono torebkę w całości lub było w nią wkomponowane – jak w przypadku torebek z marki Moschino czy Channel. Tematykę zwierzęcą utrzymywano również za pomocą skóry tłoczonej na wzór skóry krokodyla lub kajmana. Materiał ten ma niezwykłą siłę i drapieżność dlatego projektanci tak często decydowali się na niego podczas prac nad obecną kolekcją. Widoczne jest to m.in. w kolekcji Louis Vitton, Prada, Bottega Veneta czy kolekcja ADAM BARON Dare!.
Popularność w tym sezonie zyskała również „logomania” czyli zdobienie dodatków swoimi logo lub nazwą marki. I jak w przypadku monogramu Louis Vuitton ten sposób zdobienia jest stosowany od lat i stał się charakterystyczny dla tego projektanta, tak w przypadku marek Givenchy czy Dior stanowi nowość.
Od niewielkich do ogromnych
Wielkość i kształt torebek zaprezentowanych w tym sezonie również była bardzo zróżnicowana. Na wybiegach obok toreb w rozmiarze XXL znalazły się niewielkie skórzane kopertówki, a także miniaturowe torebki przypominające sakiewki, często za sprawą wielkości były bardziej zbliżone do portfela niż do codziennej torby. Również w przypadku kształtów opinie projektantów nie były jednoznaczne. Tegoroczne akcesoria często inspirowane były geometrycznymi figurami, dlatego w kolekcjach znalazły się: stożkowe torebki przypominające piramidę, idealnie symetrycznego pudełka czy niewielkie, za to bardzo kobiece, okrągłe torebki. Na tego rodzaju kształty postawiły marki takie jak Moschino czy Gucci. Podobnie jak w poprzednim sezonie bardzo popularne były sportowe nerki, które dopiero w ostatnim czasie wróciły do łask modowego świata. W tym roku ten typ torebki był prezentowany przez wielu projektantów w ty, przez Marca Jacobsa, Alexander Wang czy Gucci.
Nie wszystkie torebki walczyły o uwagę kobiet poprzez swoje oryginalne kształty. Bottega Veneta czy Channel pozostały w pewnej części wierne klasycznym formom takim jak np. Bucket bag czy Tote, które dzięki swojej uniwersalnemu wyglądowi od lat mają swoje miejsce w kanonie światowej mody.
Tęcza kolorów
Kolorystyką torebek prezentowanych podczas pokazów mody projektanci zachęcali, by w sezonie jesień-zima 2018/2019 stawiano w swojej garderobie na żywe i jasne kolory. Żółć, pomarańcz, intensywna czerwień, biel czy zieleń to najczęściej spotykane kolory wśród największych marek. Jednakże nie zrezygnowano całkowicie z ponadczasowej klasyki - w modowym kanonie pozostał intensywny brąz, czerń, a także kolor beżowy. Taka kombinacja kolorów, dzięki swojemu klasycznemu i uniwersalnemu charakterowi, jest dobrym wyborem przy doborze torebki i niezależnie od sezonu zawsze pozostaje modna.
W tegoroczne trendy na sezon jesień-zima 2018/2019 wpisuje się torba Verity Bucket bag marki ADAM BARON. Ten typ torby wielokrotnie pojawił się w tegorocznej ofercie największych marek, w tym takich jak Michael Kors czy Chloe. Torebka Verity Bucket bag jest szykowna i może śmiało konkurować z torebkami najlepszych włoskich projektantów. A że ADAM BARON zawsze tworzy swoje torebki z najwyższej jakości skóry pozostając wiernym najlepszym materiałom, przez co jest ona niezwykle trwała i solidna.