Na profesjonalny wizerunek składają się zarówno cechy osobowości, rzetelne, profesjonalne podejście do partnerów biznesowych, uśmiech, mimika oraz mowa ciała, jak i ubiór, ze szczególnym naciskiem na detale. Aby osiągnąć sukces, wszystkie te elementy powinny ze sobą doskonale współgrać, ponieważ poprzez wrażenie spójności osiągniemy zaufanie naszych rozmówców już podczas pierwszego spotkania. Oczywiście jeśli tak się nie stanie, wciąż mamy szansę to nadrobić, jednak nie będziemy już o krok do przodu, ponieważ będziemy musieli poświęcić czas i energię na budowanie czegoś, co mogliśmy osiągnąć już podczas pierwszego spotkania. Warto więc poświęcić czas na przemyślenia oraz praktyczne przygotowania do czekających nas zadań oraz wyzwań. Takie podejście pozwoli nam zbudować pożądaną w biznesowym świecie pewność siebie i osiągnąć sukces!
Własny styl pozwala zaoszczędzić mężczyźnie dużo czasu
Zacznijmy od tego, co widać na zewnątrz, czyli wizerunku kreowanego za pomocą odpowiednio dobranej do okazji garderoby. Pomimo elegancji towarzyszącej nam na co dzień, inaczej ubierzemy się na spotkanie z kobietą czy elegancki bankiet, inaczej do biura, jeszcze inaczej na spotkanie z klientem czy spotkanie biznesowe na najwyższym szczeblu. Garnitur prestiżowej marki, wysokiej jakości koszula w kolorze zależnym od rodzaju spotkania, dopasowany krawat lub mucha – wszystko to powinno być dobrane z największą troską o detale. Jeśli chodzi o garnitur liczy się tkanina, z jakiego jest wykonany oraz jego krój i przeszycia, a także dodatki takie jak jedwabna poszetka do butonierki. Przy mankietach koszuli powinny znaleźć się ozdobne spinki. Dobrze dobrany zegarek renomowanej marki wzbudza zaufanie i podnosi nasz prestiż w oczach partnera. Krawat lub mucha najlepiej gdyby były wykonane ze szlachetnego jedwabiu. Pasek do spodni powinien być skórzany i dopasowany kolorystycznie do butów. Te natomiast powinny dopełniać całości stylizacji i nie ma tu miejsca na pomyłkę.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Niezwykle ważnym elementem jest aktówka lub teczka. To gadżet, który podczas spotkań jest mocno eksponowany i zdecydowanie przyciąga uwagę otoczenia. To z teczki wyjmujemy dokumenty, telefon czy laptopa, często pod obstrzałem wielu spojrzeń.
Luksusowa torba czy aktówka mogą powiedzieć o nas więcej niż może Ci się wydawać. Skórzana minimalistyczna teczka z solidnym, mocnym zapięciem stwarza nie tylko wrażenie luksusu oraz aury sukcesów otaczającej twoją osobę, ale również podkreśla Twoją decyzyjność i niezawodność. Prestiżu doda subtelne, wytłoczone na skórze logo renomowanego producenta. Skórzane teczki i aktówki z naszych kolekcji: Noncomformist, Verity oraz SLOW są idealnym uzupełnieniem biznesowego looku.
Autentyczność i wierność swoim zasadom
W takiej stylizacji wywrzesz pozytywne pierwsze wrażenie na twoich rozmówcach pod warunkiem, że twoja mimika, gestykulacja i mowa ciała, czyli niewerbalne sygnały jakie wysyłasz, będą spójne z twoim wyglądem i samopoczuciem. Aby zachować tę spójność i uniknąć dysonansu, powinieneś pozostać autentycznym i wiernym swoim zasadom. Nie rezygnuj z nich, kreując swój wizerunek na potrzeby chwili czy konkretnego spotkania! Twoja siła ma korzenie w twoim prawdziwym charakterze. Jak mówi stare przysłowie „nie szata zdobi człowieka, ale człowiek szatę” – nie wystarczy więc się dobrze ubrać, trzeba jeszcze dobrze czuć się we własnej skórze, aby móc emanować swoją osobowość na innych i wywierać na nich pozytywny wpływ poprzez urok pochodzący z wnętrza.
Kultura osobista i nienaganne maniery
Osobowość i charyzmę najczęściej po prostu się ma, zdarza się, że rozwija się je z czasem. Natomiast etykiety biznesowej i nienagannych manier można się nauczyć. Przestudiowanie poradników i podstawowych zasad pozwoli nam uniknąć gafy np. przy uścisku dłoni, wymienianiu się wizytówkami oraz w wielu innych sytuacjach. Warto przed spotkaniem zdobyć informacje na temat naszych rozmówców czy partnerów, zwrócić uwagę na małe i duże gesty, które możemy wykonać w ich kierunku, budując tym samym zaufanie i pozytywne relacje. To, jak ważne są dobre maniery i kultura w kontaktach z innymi odzwierciedla prosta sytuacja z codziennego życia – chcąc umówić się z drugą osobą na kawę czy spotkanie towarzyskie, swoimi słowami, gestami musimy pokazać, że jesteśmy osobą godną zainteresowania. Jeśli nie osiągniemy tego, a znajoma czy znajomy, z którymi chcemy się umówić, nie są naszymi przyjaciółmi, prawdopodobnie znajdą wiele powodów, by odmówić.
Pewność siebie
Wiara w siebie i świadomość tego, co chce się osiągnąć składają się na pewność siebie. Ta cecha charakteru odgrywa kolosalną rolę, jeśli chodzi o wywieranie wrażania na rozmówcach, zwłaszcza jeśli dotyczy to spotkań biznesowych.
Pewność siebie wynika ze znajomości swoich mocnych i słabych stron, z posiadania i bycia wiernym swoim zasadom, jednak swój wizerunek w tym aspekcie można mocno podbudować za pomocą wspomnianej już w artykule wiedzy merytorycznej, wiedzy na temat etykiety czy znajomości biznesowego dress code’u.
Zdjęcie główne: Ruthson Zimmerman